23 maja 2022 r. rozpoczęły się działania w mediach dotyczące ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej kształcenia zawodowego, ogólnego oraz uczenia się przez całe życie w następujących obszarach tematycznych:
1. Edukacja włączająca
2. Zintegrowany System Kwalifikacji
3. Zintegrowana Platforma Edukacyjna
Motyw przewodni i hasło parasolowe kampanii to Edukacja w zasięgu ręki
Działania informacyjno-promocyjne w ramach kampanii będą realizowane przez najbliższe pół roku w radiu, prasie, internecie, mediach społecznościowych, planowane są także wydarzenia zewnętrzne oraz współpraca z influencerami.
Dotychczasowe działania w mediach objęły:
- uruchomienie strony internetowej https://edukacjawzasiegureki.pl/, na której można znaleźć interesujące artykuły na temat każdego z promowanych obszarów,
- prowadzenie na FB profilu „Edukacja w zasięgu ręki”, na którym, poza przerwą wakacyjną, codziennie ukazuje się post promujący jeden z obszarów tematycznych kampanii,
- emisję 2 spotów radiowych dot. edukacji włączającej oraz 1 spotu na temat Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej,
- 27 maja br. odbyła się debata pt. „Edukacja włączająca: nowa jakość w rozwoju polskiego systemu edukacji. Wdrażanie – bariery – efekt”. Debata jest dostępna na Facebooku oraz na You Tube, natomiast relacja z debaty ukazała się 3 czerwca w wydaniu papierowym Rzeczpospolitej – jako Partnera debaty oraz na stronie https://www.rp.pl/,
- 31 maja został także opublikowany w Rzeczpospolitej dodatek tematyczny w całości poświęcony zagadnieniom edukacji włączającej: „Edukacja włączająca – Nauka, Rozwój, Przyszłość”,
- w ramach kampanii Ministerstwo podjęło współpracę z influencerami: Do Roboty, Mądrzy Rodzice, Tomasz Rożek /Nauka to lubię, Prosta Ekonomia oraz Okiem Chemika.
Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej https://edukacjawzasiegureki.pl/ oraz śledzenia innych działań w mediach w ramach naszej kampanii.