Działanie/Typ operacji
Działanie 2.15 Kształcenie i szkolenie zawodowe dostosowane do potrzeb zmieniającej się gospodarki
Typ operacji: Tworzenie i upowszechnianie e-materiałów do kształcenia zawodowego.
Termin naboru wniosków
od 24 sierpnia 2020 r. do wyczerpania limitu środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach każdego z 13 obszarów lub do zawieszenia/zamknięcia konkursu (z zastrzeżeniem, że w ramach danego obszaru do dofinansowania może zostać wybrany wyłącznie jeden wniosek o dofinansowanie).
Pierwsza runda naboru:
od 24 sierpnia 2020 r. do 7 września 2020 r. do godz. 12.00
od 24 sierpnia 2020 r. do 14 września 2020 r. do godz. 10.00
od 24 sierpnia 2020 r. do 18 września 2020 r. do godz. 10.00
od 24 sierpnia 2020 r. do 21 września 2020 r. do godz. 10.00
Terminy ewentualnych kolejnych rund będą ogłaszane w zmienionym Regulaminie konkursu.
Alokacja na konkurs
Alokacja na konkurs wynosi 136 110 000,00 PLN w podziale na następujące obszary:
- Obszar I – 8 060 000,00 PLN
- Obszar II – 17 940 000,00 PLN
- Obszar III – 4 680 000,00 PLN
- Obszar IV– 17 550 000,00 PLN
- Obszar V – 7 020 000,00 PLN
- Obszar VI – 11 050 000,00 PLN
- Obszar VII – 6 630 000,00 PLN
- Obszar VIII – 4 810 000,00 PLN
- Obszar IX – 13 390 000,00 PLN
- Obszar X – 14 690 000,00 PLN
- Obszar XI – 11 700 000,00 PLN
- Obszar XII – 12 350 000,00 PLN
- Obszar XIII – 6 240 000,00 PLN
Maksymalny poziom dofinansowania wydatków kwalifikowalnych w projekcie wynosi 100% (ze środków UE i środków budżetu państwa).
Kto może składać wnioski
W ramach konkursu o dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się podmioty wyszczególnione w SZOOP, spełniające warunek określony w kryterium dostępu nr 1, zgodnie z którym beneficjentem projektu jest podmiot publiczny lub niepubliczny posiadający doświadczenie w dziedzinie tworzenia multimedialnych i interaktywnych materiałów lub symulatorów/VR z przeznaczeniem dla młodzieży lub dorosłych użytkowników w celach edukacyjno-szkoleniowych.
Doświadczenie w dziedzinie tworzenia multimedialnych i interaktywnych materiałów lub symulatorów/VR będzie potwierdzone dokonaniami z ostatnich 5 lat (minimum 20 multimedialnych i interaktywnych materiałów, w tym minimum jeden materiał dostępny dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, spełniający standard WCAG 2.0 lub WCAG 2.1 lub minimum 3 symulatory/VR).
Przedmiot konkursu
Celem konkursu jest opracowanie i upowszechnienie 800 e-materiałów do kształcenia zawodowego w zakresie zawodów (kwalifikacji) reprezentujących 32 branże wyodrębnione w ramach szkolnictwa branżowego (zgodnie z zapisami w rozporządzeniu MEN Dz.U z 2019 r., poz. 316).
W ramach konkursu wyodrębniono 13 obszarów. Pojedynczy projekt obejmuje opracowanie e-materiałów do kształcenia zawodowego dla 1 z 13 obszarów, z uwzględnieniem wymaganej minimalnej liczby e-materiałów dla zawodów (kwalifikacji) wchodzących w skład poszczególnych branż.
Forma składania wniosków o dofinansowanie projektu
W formie elektronicznej, za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych (SOWA), konkurs nr POWR.02.15.00-IP.02-00-003/20.
Punkt kontaktowy: konkurs.ezawodowe@men.gov.pl
Departament Funduszy Strukturalnych
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa